21 March 2014

碎碎唸: N班作戰後反思

由去年十月第一場面試開始, 到三月最後一場面試結束, 小B只有4場面試, 不算少也不算多吧~ 感恩小B最後都有書讀~~ 但亦令我有少少想法...

我們認為自己是hea爸hea媽, 但原來也報了超過十間幼稚園! 

幼稚園的地點橫跨幾區:
- 在家附近: 3間 > 結果: 2間無回音, 1間陪跑面試~
- 在公公婆婆附近: 2間 > 報了都不記得, 因為是保X局, 排隊都不會輪到你的那種~
- 九龍塘區: 2間 > 1間成功, 另1間地點太隔涉所以最後決定棄權
- 九龍城區: 1間 > 不用問都是陪跑
- 紅磡區: 3間 > 1間成功, 1間去過開放日後不太喜歡所以棄權, 另1間明知是陪跑所以都棄權

共申請了11間~~
當中4間無回音, 申請人數太多機會微的陪跑類有3間, 經了解後不適合的有2間, 最後成功申請的有2間~ 成功率為18%~
(update: 後來8月時保X局的兩間學校都打電話來說有位, 但都被我拒絕了~ 所以最後的成功率應為4/11, 36%)

經此一役, 小草不明白...

為何有某某幼稚園代表說我們家長應只報一至兩間學校? 如是這樣, 會有書讀嗎? 你看在家附近的完全是全軍覆沒!! 其實我們成功/棄權的學校, 亦不代表競爭少! 少極都要百多二百人爭28個學位, 千幾人爭幾十個學位已是常識!

可能有人會說我們家長緊張, 個個都報十幾間學校, 所以才會這樣~! 要知道, 報。名。不。等。於。收!!! 為何未到2歲的幼兒要經過面試考核才有書讀? 幼稚園不是大學, 不是應該有教無類嗎?? 就是因為有大量用不同方法揀學生的"名牌幼稚園", 我們才要大費周章的四處報讀不同學校, 因為小朋友的面試表現實在不容我們控制!! 制度是如此, 我們做家長的唯有迫於無奈跟著玩, 但不要說我們誇張說我們怪獸, 這只是"有雞先還是有蛋先"的問題!!

激動完~ 回復正常mode... XD

經此一役, 小草更清楚自己對仔仔的幼稚園教育的期望, 絕不是谷學術, 而是建立自信培養主動性獨立性與人相處... (下刪一千字...) 講到底都是有個愉快的童年~

所以報學校時見有就報, 經了解後知道是谷學術(通常都是學費$$貴的 XXDDD)的都不是我們杯茶~

早前無記星期二檔案的一套"不快樂童年"(youtube link here), 看過後不能同意更多! 課題十分值得家長們反思~ 當子女都到了入學的年紀, 在無數面試的得失成敗中, 我們是否忘了他們初生時, 我們只希望他們健康快樂的初衷呢???

明白時下父母都不想子女辛苦, 但人生很多事情不到我們控制, 與其設法保護子女不令其辛苦, 又或迫他們學這學那以提高"競爭力"(講到底是大人們缺乏安全感...), 倒不如花多些時間陪伴他們, 讓他們知道總有父母的愛和支持, 提昇他們的抗逆力(resilience), 這樣他們才有力量行人生的路, 勇於去面對挑戰!

(P.S. 照片在郊遊野餐時拍下, 好喜歡這個feel~~)




















要緊守這想法不容易, 共勉之~

這篇好認真~ 哈~ XD

15 comments:

  1. 小草我絕對贊同你既想法!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah~ 好開心搵到個同路人! 要堅持唔容易, 大家努力!! ^^

      Delete
    2. 支持!我哋都係想小朋友有個開心的童年~

      Delete
  2. 贊同 我成日同自己講唔好做怪獸家長 希望可以堅持到底

    ReplyDelete
  3. 小草,你這句說話十分觸動我"當子女都到了入學的年紀, 在無數面試的得失成敗中, 我們是否忘了他們初生時, 我們只希望他們健康快樂的初衷呢???"一天我看著懷中的小人兒,我也問我了老公相同的問題, 為何父母已經忘了這九個月來時刻記掛的心願。自從女兒出世後,很多親戚也問我們日後會怎安排讀書,住離島學習實落後,睇下你地幾時清醒出黎爭學位...希望我們能堅持能緊記,給孩子一個快樂的童年。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 其實係唔係"落後"真係見人見智... 好多人睇野都好短視, 只睇呢3, 5, 7, 10年既事... 大家加油呀!! 互相提醒!!
      BTW, 我有同事都係你地個離島住左幾十年, D仔女都係由細住到大, 佢地一家四口都HKU畢業, 畢業後都係執教鞭回饋社會! 雖然年代唔同, 但我相信我同事家教好好, 亦花好多時間陪D仔女, 呢點先係最重要!

      Delete
    2. 小皮,你還有寫blog嗎?我找不到你呢。

      Delete
    3. 小皮好似無寫BLOG嘞.... 有都話埋我知~!

      Delete
  4. 我比你更hea呀,我真係報左兩間咋!有一間近o既係響肚B幾個月大時報定名,好彩佢in得就收硬,所以我另一間都冇去in添呀!
    我認同有時係環境迫成,宜家個風氣變得好恐怖,我都有睇果集最期二檔案,睇完真係好心酸,更加覺得我要畀肚B一個快樂童年呢!
    加油呀小草,要堅持自己唸法呀~

    ReplyDelete
    Replies
    1. 你係肚B幾個月大就報名, 一D都唔HEA啊~~~ 我就係太遲先報, 所以要排隊果D都輪唔到我地... 然後先搞到要報咁多! ><
      大家都要加油呀!!

      Delete
  5. 報。名。不。等。於。收!! <==唔明㗎,啲局外人唔明架
    好多未接觸過嘅都有同感,使唔使報咁多呀??你估我想嘅咩??我係神童都唔係可以等住學校收,而家啲收生標準係傻嘅,sorry,係冇收生標準,你做到唔代表收,做唔又可能因為父母而有得讀,唉。。。我更加唔想知道其實啲小朋友點解入到,如果唔係我會更加唔開心!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 恭喜小檬入到間心儀學校先!!
      我地做家長對住呢D遊戲規則, 無辨法唔跟住玩... 唯有提自己唔好過火... 外人未經歷過係唔會明, 都無謂解釋咁多嘞... >.<

      Delete
  6. 很開心其實blog界中仍有不少同路人。
    我和你的想法接近。
    我也會努力捍衛O仔的童年。
    我家住愉景灣,也幸好區內有排隊就有得讀的N班。5個月未到的人仔,我已報名了。為的,只是不想到時才發瘋的驚個仔無書讀。
    有後路的感覺,絕對讓人輕鬆不少。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 係呀!! 好開心好多BLOG友同我既想法接近, 唔做怪獸家長!
      有得報N真係報左先好~ 我都有少少後悔無一早同阿仔報定... =P

      Delete